Založ si blog

Ingola – Svet patrí bláznom (1997)

„To bola tá kratkovlasá,“ hovorí mi kamarát, keď som sa ho opýtal, či sa ešte pamätá na Ingolu. Ja som ju prvýkrát videl vo videoklipe, ku skladbe Carmen z albumu Set me free. Album vyšiel v roku 1995. Okrem iných, na ňom nájdeme aj pieseň Najdlhšia noc.

Klip k už spomínanej piesni, bežal v dnes už kultovej relácii Triangel.

„So mnou môžeš čo len chceš buďme pár dní na nože a tisíc dní v prímerí So mnou môžeš zabíjať nudu, smútok, zimný chlad a kriesiť nás ranených“ Pri spomienke na túto speváčku. Sa mi, okrem fotky na prednej strane obalu. Vybavia aj slová piesne (Neviem sa brániť), ktorá otvára album Svet patrí bláznom.

Text k tejto piesni napísal Peter Uličny. Na albume nájdeme, šesť textov z pera tohto pána. Čo je presná polovica z dvanástich piesní, ktoré na tomto albume nájdeme. Druhá polovica textov. Pochádza z pera Romana Guryču Vždy mi, trošku vadili coververzie, akýchkoľvek piesni na slovenských albumoch.

V tomto prípade som, ale cover verziu Grigorovovej piesne (Kým ťa mám), prijal bez problémov.

Pri opätovnom počúvaní albumu Svet patrí bláznom. Mám dokonca pocit, že tvorcovia albumu neurobili unáhlený záver, a speváčke túto pieseň ušili na mieru.

Tejto piesni na albume patrí, šťastné číslo tri. Pred ňou sa však nachádza jedna z najkrajších slovenských, pomalých piesní (Moje meno hádaj sám)

Moje meno hádaj sám som láska aj nie dlhý život, krátky flám dlhé čakanie moje meno hádaj sám  som dieťa aj nie viem, že raz ma uhádneš.“

Stačí už len prihodiť skladby Vzorec lásky, Najdlhšia noc. A top trojka Ingoly, je zdá sa na svete. Škoda, že sa videoklip ušiel len jednej skladbe z tejto tzv. top trojky.

Nedá mi, nevrátiť sa pár slovami ku cover verziám na slovenských albumoch. Takmer všetky slovenské albumy v 90-tých rokoch minulého storočia. Obsahovali, nejakú tú cover verziu, Keď to nebola cover verzia, bol to megamix. Nie vždy to dopadlo šťastne. Takto to skrátka fungovalo.

Už som sa čiastočne, dotkol klipových spracovaní, piesní speváčky Ingoly. Album Svet patrí bláznom, ponúka dva videoklipy. Prvý sa týka piesne (Spýtaj sa hviezd). Druhý klip patrí pomalej piesni (Rekviem o nás dvoch).

Čiernobiele spracovanie klipu a silný text. Robia z tejto piesne, asi najvážnejšiu vec celého albumu.

Pri pátraní po klipoch k tomuto albumu. Som narazil aj na vizuálne stvárnenie piesní (Modlitba milencov) a (Niekde blízko dýchaš). Ťažko povedať, či sa v oboch prípadoch jedná o oficiálne klipy. Ak by aj neboli oficiálne. Stoja za zmienku, rovnako ako celý album.

Pod šťastným číslom sedem sa na albume Svet patrí bláznom, nachádza pieseň s rovnomenným názvom albumu. „Je to v háji chýbajú králi dávno svet patrí bláznom svet je crazy márne ho kriesiš dávno patrí len bláznom.“ Ide o rýchlejšiu pieseň s pekným úvodom.

V podobne ladenom štýle sa nesú aj piesne (Amor) a (Neprídem). Tu som, taktiež narazil na vizuálnu podobu skladby číslo šesť. Na jeden album, celkom slušný počet videoklipov.

Album Svet patrí bláznom, uzatvára, ďalšia pomalá pieseň (Mám čo mám).

Tento album znie dobre aj po rokoch. Aj vďaka zvukárovi Jozefovi Krajčovičovi a ďalším, ktorí sú pod ním, akýmkoľvek spôsobom podpísaní.

Rozhodne by nebolo na škodu, ak by nás Ingola v blízkej budúcnosti potešila albumom. Pieseň Dnes už viem, možno už niečo naznačuje.

 

Svety Katky Knechtovej

12.08.2021

Už pieseň Fea dávala tušiť, že sa pravdepodobne čoskoro na pultoch objaví nový album. Omyl, pretože táto skladba vyšla, ako bonus na albume Premeny, pred takmer piatimi rokmi. Nejde ani tak o radový album, ako skôr o kolekciu prearanžovaných vecí. Keďže Fea v tom čase doslova valcovala slovenské rádia, prečo ju na album opätovne nezaradiť. Fea je pesnička o láske z [...]

Zabudnutý debut Jany Kirschner

26.02.2021

Mnohí za jej prvotinu, bez rozmýšľania označia album v Cudzom meste (1999). V podstate sa tomu, ani veľmi nečudujem. Veď, práve piesne Modrá, V cudzom meste, či Žienka domáca. Dostali Janu Kirschner do širokého povedomia poslucháčov. Ale čo tak My Name Is Noname, Raj-aj-aj-aj-aj, Na Na Na? Alebo, ak by sme zašli hlbšie do histórie. Matne sa niektorým z nás, v mysliach [...]

Roxette ako na dlani

22.02.2021

Mal som v rukách niekoľko kompilačných albumov skupiny Roxette. Nikdy som však nebol spokojný, s neustále som “hundral“ nad tým, čo všetko by na poriadnej výberovke kapely, ktorá je na scéne niekoľko desiatok rokov malo byť. Som si samozrejme vedomý faktu, že piesne a samotné albumy podliehajú autorským právam Dokonca som sa zmieril aj s faktom, že na výberovkách, [...]

Baerbock, Netanjahu

Hádka kvôli Gaze? Nie sme ako nacisti, nahneval sa Netanjahu na nemeckú ministerku

20.04.2024 14:00

Počas návštevy nemeckej šéfky diplomacie Annaleny Baerbockovej v Tel Avive došlo k ostrej výmene názorov medzi ňou a izraelským premiérom, ktorý poprel, že by ľudia v Pásme Gazy hladovali.

Peter Pellegrini

Podpredsedovia alebo Šutaj Eštok. Nový šéf Hlasu bude známy na prelome mája a júna

20.04.2024 13:07, aktualizované: 13:40

Milan Majerský predpokladá, že poslanci KDH zahlasujú za zvolenie súčasného ministra Richarda Rašiho do funkcie predsedu parlamentu.

armáda usa

Americké jadrové zbrane bližšie k Slovensku? Na svojom území ich chce mať aj Poľsko

20.04.2024 12:46

Americké jadrové zbrane sú od novembra 2009 v Belgicku, Nemecku, Taliansku a Holandsku.

univerzita

Mladí Američania páchajú rekordne veľa samovrážd. Nikto presne nevie prečo

20.04.2024 11:28

"Tak veľmi si prajem, aby nám býval dal šancu mu pomôcť," hovorí Katherine Salasová zlomeným hlasom.

Boris Hrudál

borishrudal@gmail.com Music and wind have something share. They´re invisible

Štatistiky blogu

Počet článkov: 21
Celková čítanosť: 68764x
Priemerná čítanosť článkov: 3274x

Autor blogu

Kategórie