Založ si blog

Albumová trojka skupiny Team

K tomuto albumu mám zvláštny vzťah. Nielen preto, že ho považujem za klenot slovenskej populárnej hudby. Ale aj preto, že sa s ním spája moje detstvo, a zároveň aj spomienky na prvé hudobné skupiny. Na Veľkú noc som chodil s otcom po kúpaní, a za utŕžené peniažky som si kúpil magnetofónovu kazetu, s tretím  albumom skupiny Team.

Na prvú tzv. originálku sa proste nezabúda. Občas mi príde na rozum, ako som stále z  kazety vyberal biely obal, kde boli všetky údaje aj s menami členov skupiny. Teraz sa tomu hovorí booklet. Mená členov som sa naučil naspamäť. Stačilo, len ukázať prstom na obrázok tváre. na krabičke opusáckej kazety. Automaticky zo mňa vypadlo: Antalík, Dočekal, Habera, Kántor, Siegel, Válek. Dokonca aj na preskačku. Mal som vtedy desať rokov.

Gitaroví reef piesne (Nebuď pes), ktorá medzičasom zľudovela, najmä hláška „Počúvaj, nebuď pes..“ Dáva na známosť, hudobnú pestrosť samotného albumu. V podobnom, aj keď trochu jemnejšom duchu sa nesie pieseň (Zlí chlapci). Mnohí sa pri pohľade na text, nostalgicky vrátime do čias pubertálnych. „Každý z nich skrýšu má. Zle robia dievčatám. Takým chlapcom kedysi bol som sám..“

Ani som si neuvedomil, že prvá gospelová pesnička, ktorú som počul. Bola práve, tretia pieseň, z tretieho teamáckého albumu (Starý zákon). Autorom všetkých textov na albume je Daniel Hevier.

Hudbu k jednotlivým piesňam si v tomto prípade rozdelili Dušan Antalík, Paľo Habera, Milan Dočekal a Július Kinček.

(Ženy a kvety sa nekradnú). Škoda, že sa tejto piesni nedostalo viac pozornosti. Nielen, že ju považujem za jednu z najkrajších, pomalých, slovenských pesničiek. Taktiež ju považujem aj za jednu z top skladieb celého albumu Team 3. Hoci sa na prvý pohľad zdá, že skladba pôsobí jednotvárne. Stačí sa pozorne započúvať a zistíme, že španielku postupne, vystrieda medika elektrických gitár. Celé to pekne dopĺňa pravdivosť textu : „ Veď ženy a kvety sa nekradnú. Ženy a kvety sa nekradnú.“

Kedykoľvek siahnem po tomto albume. Vždy si najprv pustím túto pieseň. Až potom si ho púšťam od začiatku. Keď som v úvode spomínal pestrosť albumu, nemýlil som sa. Dve pomalšie veci, opäť strieda rýchlosť v  piesní  (Óda na tie cesty po tele).

Pravdepodobne na tzv. porevolučný chaos, reaguje song číslo sedem (Vitajte do zlých čias).

Každý s každým sa srdečne rozoštval. Smejú sa len bývalí. Človek aby sa po nociach vonku bál.
Že ho niekto oval!“ Nielen prvá gospelová pieseň, ale aj prvý protest song. Ide mi teraz v hlave.

Niekedy načnem, tretí album skupiny Team aj piesňou (Čo nás čaká), ktorú taktiež považujem za jeden z pilierov tohto albumu. „Kam to vedie veď máme zákaz, Nechci vedieť čo nás čaká.

Je to bledé a ty si taká. Iba trápenie.“ Do rádií, ako stvorené, Vôbec by nebolo na škodu, ak by ju hudobní redaktori občas vytiahli z archívov. Myslím si, že by znela dobre aj na koncertoch.

Nerád by som v tejto súvislosti vynechal (Ženy v bielom). „To sú tie kandidátky na manželstvo.
Vždy pripravené na vydaj. Núkajú seba aj s príslušenstvom. A sľubujú ti stály raj.“

Tvorcovia albumu si zrejme povedali, že najlepšie nakoniec. Album, pozvoľna uzatvára legendárna (Severanka), ktorá jednoducho nemôže chýbať v repertoári skupiny Team.

Top single sa väčšinou, nachádzajú na predných priečkach albumov. Pieseň (Držím ti miesto), uzatvára tento kultový album. Neobvyklé, ale zapasovala tam, kde to je.

Už len kvôli tejto pesničke sa oplatilo, dopočúvať kazetu do konca, Vždy som sa tešil aj na klip s vrtuľníkom, s nálepkou vydavateľstva na boku, Nehovoriac o tom, že za bicími sedel David Koller. Dodnes sa stretávam s názorom, že Team trojka, bola asi najlepšia. Súhlasím, pretože je z nej cítiť precíznosť. To sa samozrejme, týka aj ďalších albumov tejto skupiny.

Trojka, čoskoro oslávi tridsiatku. Možno by stálo za úvahu, urobiť turné práve k tomuto albumu. S tým, že ho skupina Team odohrá celý. Ktovie, možno sa nakoniec, tak aj stane.

Album Team 3, vyšiel v reedícii v roku 2008. Produkoval ho Július Kunček, a pod zvuk sa podpísal Ivan Jombík.

 

 

Svety Katky Knechtovej

12.08.2021

Už pieseň Fea dávala tušiť, že sa pravdepodobne čoskoro na pultoch objaví nový album. Omyl, pretože táto skladba vyšla, ako bonus na albume Premeny, pred takmer piatimi rokmi. Nejde ani tak o radový album, ako skôr o kolekciu prearanžovaných vecí. Keďže Fea v tom čase doslova valcovala slovenské rádia, prečo ju na album opätovne nezaradiť. Fea je pesnička o láske z [...]

Zabudnutý debut Jany Kirschner

26.02.2021

Mnohí za jej prvotinu, bez rozmýšľania označia album v Cudzom meste (1999). V podstate sa tomu, ani veľmi nečudujem. Veď, práve piesne Modrá, V cudzom meste, či Žienka domáca. Dostali Janu Kirschner do širokého povedomia poslucháčov. Ale čo tak My Name Is Noname, Raj-aj-aj-aj-aj, Na Na Na? Alebo, ak by sme zašli hlbšie do histórie. Matne sa niektorým z nás, v mysliach [...]

Roxette ako na dlani

22.02.2021

Mal som v rukách niekoľko kompilačných albumov skupiny Roxette. Nikdy som však nebol spokojný, s neustále som “hundral“ nad tým, čo všetko by na poriadnej výberovke kapely, ktorá je na scéne niekoľko desiatok rokov malo byť. Som si samozrejme vedomý faktu, že piesne a samotné albumy podliehajú autorským právam Dokonca som sa zmieril aj s faktom, že na výberovkách, [...]

SR Prezidentka Čaputová Úradovanie Východ Prešov Návšteva

Čaputová: Z východu som nadšená, rada sa sem vraciam

25.04.2024 21:45

Prezidentka navštívila rusínske divadlo, evanjelické gymnázium, centrum pre obete násilia či národnú kultúrnu pamiatku na Solivare.

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.

Boris Hrudál

borishrudal@gmail.com Music and wind have something share. They´re invisible

Štatistiky blogu

Počet článkov: 21
Celková čítanosť: 68862x
Priemerná čítanosť článkov: 3279x

Autor blogu

Kategórie