Založ si blog

Môj pohľad na album Pavol Habera 2

Keď sa pozriem tento album. Prvé, čo ma napadne je reklama na zadnej strane v časopise Populár, ktorý sa mi v detstve dostal do rúk. Tato platňa nepotrebuje reklamu. Táto platňa sa predáva sama. Reklama bola na celú stranu. Za magnetofónovú kazetu s týmto albumom v obchode pýtali, v tom čase 180 korún.

Keď ho spätne porovnám s prvou s prvou Haberovou sólovkou, ktorej základom boli piesne (Láska necestuj tým vlakom), a dnes už v podstate kultová záležitosť  (Je to vo hviezdach).

Dvojka mi prišla, taká viac uhladená. Reklamný slogan z Populáru presne vystihol našu zvedavosť, s ktorou sme na tento album čakali. Kamarát ho našťastie mal prvý, tak som si ho dal nahrať. Takto totiž fungovalo sťahovanie hudby za našich čias.

Ešte predtým som v televízií, zachytil videoklip s chytľavým refrénom „Preč, preč utekám po tme von Preč, preč núdzovým východom“ (Preč, preč). Pod touto piesňou je textársky podpísaný Peter Uličný. Na albume nájdeme celkom šesť jeho textov. Ďalšou kľúčovou piesňou na albume je pieseň z pera dlhoročného Haberovho spolupracovníka Daniela Heviera (Kým ťa mám). Málokto možno vie, že ústrednou postavou videoklipu k tejto piesni je jeho dcéra Zuzana, ktorá podľa slov speváka, musela prejsť kástingom, Istú podobnosť s jeho prvým sólovým albumom, som našiel v piesni (Správni chlapi vymreli).

Viem to sám, nie som hviezda z kín netúžim byť siedmym statočným“. Podobne ladenú pieseň, nájdete na jeho prvom albume pod názvom (Raz ma nájde). Neodmysliteľnou súčasťou druhej sólovky Paľa Haberu je pieseň (Ostrov márnych nádeji), španielku pekne doplní ďalší Uličného text. Jednoduchosť, na ktorú v tomto prípade pravdepodobne, tvorcovia stavili sa vyplatila. Škoda, že sa videoklip neušiel aj piesni číslo deväť ( Áno, nie).

Aj v tomto prípade ide o pomaly ladenú skladbičku z chytľavým textom, aké sme bežne nachádzali aj na albumoch skupiny Team.

Jedinečnú atmosféru tomuto albumu, dodávajú aj piesne (Staré miesta) a (Prvá a posledná), ktoré tento trinásť piesňový album uzatvárajú. Už len dodám, že samotný album otvára pieseň ( Zhasni a snívaj). Pod album Pavol Habera 2, sa producentsky a hudobne, okrem samotného speváka podpísal aj Július Kinček. Album vyšiel v marci v roku 1992, a zvukársky je pod ním podpísaný Jozef Krajčovič, ktorý sa nakrátko objavil vo filme Fontána pre Zuzanu 2.

Obidva sólové albumy Paľa Haberu znejú dobre aj po rokoch, hoci vyšli rok po sebe. Porovnávať s Teamom som ho prestal až pri tretej sólovke (Zhasni a svieť z roku 1995).

 

 

Svety Katky Knechtovej

12.08.2021

Už pieseň Fea dávala tušiť, že sa pravdepodobne čoskoro na pultoch objaví nový album. Omyl, pretože táto skladba vyšla, ako bonus na albume Premeny, pred takmer piatimi rokmi. Nejde ani tak o radový album, ako skôr o kolekciu prearanžovaných vecí. Keďže Fea v tom čase doslova valcovala slovenské rádia, prečo ju na album opätovne nezaradiť. Fea je pesnička o láske z [...]

Zabudnutý debut Jany Kirschner

26.02.2021

Mnohí za jej prvotinu, bez rozmýšľania označia album v Cudzom meste (1999). V podstate sa tomu, ani veľmi nečudujem. Veď, práve piesne Modrá, V cudzom meste, či Žienka domáca. Dostali Janu Kirschner do širokého povedomia poslucháčov. Ale čo tak My Name Is Noname, Raj-aj-aj-aj-aj, Na Na Na? Alebo, ak by sme zašli hlbšie do histórie. Matne sa niektorým z nás, v mysliach [...]

Roxette ako na dlani

22.02.2021

Mal som v rukách niekoľko kompilačných albumov skupiny Roxette. Nikdy som však nebol spokojný, s neustále som “hundral“ nad tým, čo všetko by na poriadnej výberovke kapely, ktorá je na scéne niekoľko desiatok rokov malo byť. Som si samozrejme vedomý faktu, že piesne a samotné albumy podliehajú autorským právam Dokonca som sa zmieril aj s faktom, že na výberovkách, [...]

Čierny kašeľ / Pertussis /

Čierny kašeľ v Bratislavskom kraji: Hygienici evidujú 74 prípadov ochorenia

19.04.2024 12:21

Najvyššia vekovo špecifická chorobnosť bola zistená vo vekovej skupine nularočných osôb.

Ján Mazák / Ján Gandžala /

Súdnu radu dočasne vedie jej podpredseda Ján Gandžala

19.04.2024 11:56

Termín voľby nového predsedu Súdnej rady SR zatiaľ neoznámili.

francúzsko, polícia

Vo Francúzsku zomrela školáčka na infarkt, útočník predtým pobodal jej spolužiačky

19.04.2024 11:55

Škola bola uzavretá po útoku muža s nožom na dvojicu školáčok.

Islamský štát, islamisti

Islamský štát zaútočil na provládnych bojovníkov v Sýrii, zabili 28 vojakov

19.04.2024 11:05, aktualizované: 12:03

Pri druhom útoku blízko Búkamálu pri hraniciach s Irakom zomrelo ďalších šesť sýrskych vojakov a dvaja boli unesení.

Boris Hrudál

borishrudal@gmail.com Music and wind have something share. They´re invisible

Štatistiky blogu

Počet článkov: 21
Celková čítanosť: 68752x
Priemerná čítanosť článkov: 3274x

Autor blogu

Kategórie