Oravská kapela prvýkrát na vinyle

6. júla 2020, Boris Hrudál, Nezaradené

Stručne, jasne, výstižne. Takto som zhodnotil, prvý dojem z obalu debutového albumu Fragments dolnokubínskej štvorice The Rising Sign. Informácie o albume, netreba pracne dolovať z vyčačkaného bookletu. Nájdeme ich spolu s piesňami na zadnej strane albumu.

Akonáhle som album vybral z ochranného obalu a otvoril ho. Všimol som si desať textov, rozmiestnených po vnútorných stranách celého obalu. Samotné cédečko má svoje miesto v strede otváracieho – digipack obalu.

Ten má na svedomí  talentovaná slovenská umelkyňa Andrea Lala. Tiché intro XI otvára priestor desiatim skladbám albumu. Niekde som dokonca čítal, že album Fragments je štyridsaťjeden minút jazdy v štýle Alicinej výpravy do krajiny zázrakov.

Súhlasím, pretože album nie je jednotvárny, Nájdeme na ňom piesne rôzneho  žánrového razenia. V piesni End of Line si prídu na svoje milovníci elektronických gitár. Album obsahuje aj niekoľko melancholicky ladených skladieb. Za všetky spomeniem napríklad pieseň Scripted Days. Táto skladba je druhým singlom z albumu.

Na internete rotuje aj v podobe lyric videa, ktoré pochádza z dielne amerického štúdia YOD Multimedia. Mňa potešila najpomalšia pieseň albumu Poppy Lane.

Dobre znie aj song Catch Me.  Jedenástku anglicky spievaných vecí uzatvára pieseň Forgotten Us. Všetky texty si chlapci napísali sami. Album Fragments vyšiel 15. novembra 2019 na bielo- čiernom vinyle, CD a v digitálnej podobe na všetkých streamovacích platformách. Nahrávali ho v neďalekom štúdiu Apollo Mastering, mstrovaný bol v berlínskom Artefacts a vydali ho v rakúskom vydavateľstve Mai Lei Bel.